1. Copilul nu raspunde cand il strigi pe nume.
2. Nu-ti arata cu degetul ce vrea, ce a vazut, ce l-a surprins.
3. Nu arata obiectele uzuale.
Cont RON:
RO51 BUCU E477 7473 2511 RO01
deschis la Alpha Bank, sucursala Perla
Cont EURO:
RO08 BUCU E477 7473 2511 EU01
ABA implica structurarea unei abilitati pentru a putea fi invatata in pasi mici si recompensarea copilului pentru fiecare pas pe care l-a parcurs corect.
Raspunsurile simple sunt in mod tipic predate la inceput si apoi extinse la nivelul comportamentelor mai complexe, adecvate varstei.
Elevii sunt initial ajutati sa dea raspunsurile corecte, micsorand in acelasi timp sansele de a raspunde gresit.
Oferim copiilor cu autism si familiilor lor toata atentia de care au nevoie!
Copiii beneficiaza aici de programe de terapie comportamentala aplicata ABA (Applied Behavior Analysis) si PECS (Picture Exchange Communication System), metode de terapie care au obiective mari pe care insa le impart in sarcini mici, astfel incat fiecare mica victorie sa fie recompensata si sarbatorita in mod special. Fiecare copil beneficiaza de propriul sau program pe care il parcurge in propriul sau ritm. Fiecare raspuns al copiilor se noteaza, precum si fiecare comportament astfel incat sa putem interveni la timp si cel mai eficient in rezolvarea dificultatilor copiilor si sa avem permanent clara evolutia lor. Asigurand materialele cele mai bune necesare terapiei si investind timp si energie in a procurarea lor, ne asiguram ca fiecare copil isi valorifica la maxim potentialul.
La AITA, componenta de evaluare este una foarte importanta in stabilirea obiectivelor de lucru si a planului individualizat de interventie pentru fiecare copil in parte. Centrul nostru este cautat de persoane din intreaga tara pentru efectuarea evaluarilor copiilor cu varste cuprinse intre 2-6 ani. In momentul in care exista banuiala unui diagnostic de tulburare de spectru autist (TSA), este recomandat ca parintii sa mearga la evaluare la persoane care au experienta in lucrul cu copiii cu autism si isi pot oferi expertiza in indrumarea deciziilor legate de interventie.
AITA isi asuma cu responsabilitate rolul de a realiza evaluari care sa ajute familiile sa ia cele mai bune hotarari cu privire la viitorul copilului lor. Evaluarile se bazeaza pe interviul cu parintii si pe observatia directa a comportamentelor copilului, tinand cont de etapa de dezvoltare conforma cu varsta cronologica si de semnele TSA. Psihologii si analistii comportamentali Andreea Mățăuan și Daniela (Martinescu) Gavankar sunt specialiștii care evaluează copiii la Centrul AITA.
Evaluarile initiale si periodice sunt analizate in echipa (parinti, terapeuti, coordonator) iar obiectivele se stabilesc totdeauna in functie de necesitatile copilului. Aceste obiective se refera atat la abilitati ce trebuie construite (imitare, comunicare si limbaj, autoservire – masa, toaleta, spalat, imbracat; socializare si joc, etc), cat si la comportamente ce trebuie inlaturate / inlocuite (autostimulari, comportamente neadecvate, de protest, etc).
”Autism Spectrum Rating Scales TM ofera un ghid in stabilirea unui diagnostic, in deciziile care trebuie luate pentru planificarea tratamentului, in monitorizarea raspunsului la intervenţie si in evaluarea programului in care a fost inclusa persoana cu TSA. ASRS sunt scale construite pentru a masura comportamente asociate Tulburărilor de Spectru Autist (TSA) apărute în cazul copiilor şi tinerilor cu vârste cuprinse între 2 şi 18 ani.” – www.testcentral.ro
Modalitatea de lucru este individuala, dar si in grupuri de cate 3, 4 copii. Intre terapia individuala si gradinita de masa exista grupurile mici de copii, atent coordonate de terapeutii Centrului, Grupurile au ca obiectiv principal sa pregateasca copilul pentru rigorile vietii de gradinita.
Citește aici toate știrile AITA »
Vezi aici toate evenimentele AITA »
![]() |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Politica de confidentialitate si cookies
Politica de retur