1. Copilul nu raspunde cand il strigi pe nume.
2. Nu-ti arata cu degetul ce vrea, ce a vazut, ce l-a surprins.
3. Nu arata obiectele uzuale.
ABA implica structurarea unei abilitati pentru a putea fi invatata in pasi mici si recompensarea copilului pentru fiecare pas pe care l-a parcurs corect.
Raspunsurile simple sunt in mod tipic predate la inceput si apoi extinse la nivelul comportamentelor mai complexe, adecvate varstei.
Elevii sunt initial ajutati sa dea raspunsurile corecte, micsorand in acelasi timp sansele de a raspunde gresit.
Planul de interventie consta in stabilirea activitatilor personalizate pentru terapie in functie de caracteristicile psihoindividuale ale copilului. Alcatuirea planului de interventie individualizat este deosebit de important pentru succesul terapiei.
Pasii alcatuirii planului de interventie sunt urmatorii:
Evaluarea este pasul initial deoarece ea informeaza cu privire la stadiul in care se afla copilul, la ceea ce poate sa faca in prezent, cu privire la comportamentele neadecvate, repetitive sau autostimulari si apoi propune liniile generale ale viitorului program. Pornind de la aceste informatii se continua cu stabilirea obiectivelor principale si cu impartirea acestor obiective in programe specifice, astfel incat copilul sa aiba sansa sa aiba cat mai multe reusite.
Planul se realizeaza de catre evaluator impreuna cu echipa de specialisti care urmeaza sa lucreze cu copilul si cu parintii. Planul de interventie trebuie sa se alcatuiasca avand in vedere nivelul dar si varsta copilului si sa contina toate ariile de dezvoltare ale copilului, punandu-se accent pe cele in care este deficitar copilul.
Daca copilul are varsta de 3 sau 4 ani, prioritar va fi limbajul si comunicarea, jocul si autoservirea.
La 5 sau 6 ani prioritare sunt achizitiile cognitive, pregatirea pentru scoala si integrarea sociala.
Din momentul in care copilul intra in programul de terapie responsabilitatile parintilor vor fi urmatoarele:
1. Sa participe la sedinte impreuna cu echipa;
2. Sa continue munca terapeutilor conform cu temele primite, sa lucreze la modificarea comportamentala, la achizitia unor itemi noi si dificili sau la generalizarea unora deja masterati.
3. Sa noteze in caietul de corespondenta ce si cum lucreaza acasa cu copilul, pentru a putea primii feed-back si ajutor din partea echipei (caiet care este folosit ca instrument de evaluare).
Evaluarea continua a progreselor se realizeaza prin notarea fiecarui raspuns al copilului si a fiecarei schimbari de comportament. Iar reevaluarea periodica este esentiala pentru stabilirea de noi obiective in conformitate cu evolutia copilului si cu nevoile sale de dezvoltare.
Citește aici toate știrile AITA »
Vezi aici toate evenimentele AITA »
![]() |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Politica de confidentialitate si cookies