1. Copilul nu raspunde cand il strigi pe nume.
2. Nu-ti arata cu degetul ce vrea, ce a vazut, ce l-a surprins.
3. Nu arata obiectele uzuale.
Cont RON:
RO51 BUCU E477 7473 2511 RO01
deschis la Alpha Bank, sucursala Perla
Cont EURO:
RO08 BUCU E477 7473 2511 EU01
ABA implica structurarea unei abilitati pentru a putea fi invatata in pasi mici si recompensarea copilului pentru fiecare pas pe care l-a parcurs corect.
Raspunsurile simple sunt in mod tipic predate la inceput si apoi extinse la nivelul comportamentelor mai complexe, adecvate varstei.
Elevii sunt initial ajutati sa dea raspunsurile corecte, micsorand in acelasi timp sansele de a raspunde gresit.
Aflarea diagnosticului este dificila si dureroasa pentru fiecare familie in parte, si este urmata de soc si negare, de furie, de autoinvinovatire, chiar de depresie. Drumul spre acceptare este anevoios, uar parintii sunt cei care ofera, ofera, ofera, insa este atat de important sa aiba grija de propria stare si de propriile nevoi pentru a fi un sprijin real si pentru a fi disponibili pentru cel mic sau cea mica.
Cercetarile arata ca pana la 49% din copiii cu autism ajung sa fie independenti daca au parte de programe timpurii de terapie si intensive.
Recuperarea copiilor depinde insa de:
Fiecare dintre acesti pasi sunt importanti si sunt o conditie a succesului programului terapeutic. Cand nu se lucreaza suficient, cand nu se lucreaza corect, ori cand autismul se insoteste de tulburari asociate sau cand copilul intra in program dupa varsta de 4 - 5 ani, procesul terapeutic este ingreunat si necesita eforturi mult mai mari din partea copilului, a terapeutilor si a familiei.
Citește aici toate știrile AITA »
Vezi aici toate evenimentele AITA »
![]() |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |