1. Copilul nu raspunde cand il strigi pe nume.
2. Nu-ti arata cu degetul ce vrea, ce a vazut, ce l-a surprins.
3. Nu arata obiectele uzuale.
Cont RON:
RO51 BUCU E477 7473 2511 RO01
deschis la Alpha Bank, sucursala Perla
Cont EURO:
RO08 BUCU E477 7473 2511 EU01
ABA implica structurarea unei abilitati pentru a putea fi invatata in pasi mici si recompensarea copilului pentru fiecare pas pe care l-a parcurs corect.
Raspunsurile simple sunt in mod tipic predate la inceput si apoi extinse la nivelul comportamentelor mai complexe, adecvate varstei.
Elevii sunt initial ajutati sa dea raspunsurile corecte, micsorand in acelasi timp sansele de a raspunde gresit.
“Omul este prin natura sa o fiinta sociala.” Aristotel
Socializarea, este in esenta acel proces de invatarea a unei fiinte umane despre cum sa traiasca intr-o lume unde exista alte fiinte umane. Acest lucru incepe inca de la nastere prin mentinerea contactului vizual, ganguritul si vorbirea si continua aproape toata ziua, in fiecare zi, pentru restul vietii noastre. Fie ca ne petrecem timpul cu prietenii, mergem la scoala, lucram, ne jucam, citim sau privim la televizor, practicam sporturi, cantam, mancam…noi experimentam anumite aspecte ale socializarii.
Copiii care au fost deprivati de oportunitatea de a socializa (copiii care au fost izolati si abuzati), nu vor invata sa inteleaga sau sa utilizeze elementele de baza ale interactiunii umane: vorbirea, atingerea, limbajul trupului, imitarea, etc. In cazul unui copil cu autism se poate observa ca acesta prezinta aceleasi simptome ca ale unui copil care a suferit din cauza izolarii, chiar daca acesta nu a fost fizic izolat in nici un fel. Izolarea, in cazul autismului, vine de la interior catre exterior.
Scopurile unui grup de socializare ar trebui sa urmareasca:
Citește aici toate știrile AITA »
Vezi aici toate evenimentele AITA »