1. Copilul nu raspunde cand il strigi pe nume.
2. Nu-ti arata cu degetul ce vrea, ce a vazut, ce l-a surprins.
3. Nu arata obiectele uzuale.
Cont RON:
RO51 BUCU E477 7473 2511 RO01
deschis la Alpha Bank, sucursala Perla
Cont EURO:
RO08 BUCU E477 7473 2511 EU01
ABA implica structurarea unei abilitati pentru a putea fi invatata in pasi mici si recompensarea copilului pentru fiecare pas pe care l-a parcurs corect.
Raspunsurile simple sunt in mod tipic predate la inceput si apoi extinse la nivelul comportamentelor mai complexe, adecvate varstei.
Elevii sunt initial ajutati sa dea raspunsurile corecte, micsorand in acelasi timp sansele de a raspunde gresit.
Evaluarea initiala, pentru copiii diagnosticati sau suspectati de tulburare pervaziva de dezvoltare, este importanta si esentiala pentru alcatuirea programului individualizat de interventie, care sa raspunda nevoilor copilului.
Evaluarea initiala reprezinta punctul de plecare in orice plan de interventie individualizat.
Adesea copilul cu autism are comportamente neadecvate la gradinita, pe care nici parintii si nici educatorii nu le inteleg. Pentru a realiza o evaluare in cadrul gradinitei, parintii, care slicita evaluarea copilului in colectivitate, vor discuta cu educatorul si directorul si se va stabili o data convenabila.
Evaluarea la gradinita urmareste:
- relatia cu ceilalti copii (comunicarea si joaca);
- relatia cu educatoarea (comunicarea si raspunsul la instructiunile acesteia);
- participarea la activitatile academice;
- participarea la activitatile de joc propuse de educatoare sau de ceilalti copii;
- independenta si autonomia persoanala;
- comportamentele neadecvate si autostimulatoare (unde este cazul);
- generalizarea deprinderilor si cunostintelor invatate in terapie (unde este cazul).
Citește aici toate știrile AITA »
Vezi aici toate evenimentele AITA »
![]() |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |