1. Copilul nu raspunde cand il strigi pe nume.
2. Nu-ti arata cu degetul ce vrea, ce a vazut, ce l-a surprins.
3. Nu arata obiectele uzuale.
Cont RON:
RO51 BUCU E477 7473 2511 RO01
deschis la Alpha Bank, sucursala Perla
Cont EURO:
RO08 BUCU E477 7473 2511 EU01
ABA implica structurarea unei abilitati pentru a putea fi invatata in pasi mici si recompensarea copilului pentru fiecare pas pe care l-a parcurs corect.
Raspunsurile simple sunt in mod tipic predate la inceput si apoi extinse la nivelul comportamentelor mai complexe, adecvate varstei.
Elevii sunt initial ajutati sa dea raspunsurile corecte, micsorand in acelasi timp sansele de a raspunde gresit.
Comunitatea 7 pitici
Asociatia pentru Intervente Terapeutica in Autism (AITA) organizeaza periodic cursuri adresate specialistilor care vin in contact cu copii cu tulburari din spectrul autist.
Informatii si inscrieri: asociatia.aita@yahoo.com, 0753 055852 de luni pana vineri intre orele 09.00 -17.00
Tipuri de generalizare:
Principii pentru promovarea generalizarii in joc si activitati si in carti.
Cine face generalizarea?
Pasi in invatarea abilitatilor si deprinderilor:
– Masterare,
– Mentinere,
– Generalizare,
– Automatizare
Teoria mintii
Joc si socializare in autism
Imitare cu si fara obiect
Joc independent, joc paralel, joc social
Interactiune si socializare cu cei de aceeasi varsta
Am facut totul, de ce nu a recuperat complet?
Autonomie la masa;
Desensibilizare la anumite alimente,
Programul structurat de masa,
Autonomie la baie:
Implemetarea programului – invatarea folosirii toaletei.
Alte reguli de respectat in baie.
Autonomie in parc, pe strada
Autonomie la magazin,
Siguranta copiilor cu autism:
Pericole la care se expun in casa si in afara casei.
Prerechizite pentru integrarea in gradinita;
Scoala de masa vs. scoala speciala;
– Probleme de comportament in colectivitate;
– Shadow;
– Cine poate fi shadow,
– Care sunt responsabilitatile,
Care nu sunt responsabilitatile sale.
Sisteme de tokeni in gradinita
Managementul clasei;
Cum incurajam relatiile sociale intre copii?
Responsabilitatile etice fata de copiii cu cerinte educationale speciale;
Adolescentul si adultul cu autism;
Tehnici de selfmanagement;
Concluzii.
Citește aici toate știrile AITA »
Vezi aici toate evenimentele AITA »