1. Copilul nu raspunde cand il strigi pe nume.
2. Nu-ti arata cu degetul ce vrea, ce a vazut, ce l-a surprins.
3. Nu arata obiectele uzuale.
Cont RON:
RO51 BUCU E477 7473 2511 RO01
deschis la Alpha Bank, sucursala Perla
Cont EURO:
RO08 BUCU E477 7473 2511 EU01
ABA implica structurarea unei abilitati pentru a putea fi invatata in pasi mici si recompensarea copilului pentru fiecare pas pe care l-a parcurs corect.
Raspunsurile simple sunt in mod tipic predate la inceput si apoi extinse la nivelul comportamentelor mai complexe, adecvate varstei.
Elevii sunt initial ajutati sa dea raspunsurile corecte, micsorand in acelasi timp sansele de a raspunde gresit.
Comunitatea 7 pitici
Limbajul are doua componente si anume cea receptiva (adica, ceea ce intelegem din vorbire) si cea expresiva (ceea ce rostim efectiv).
Copilul care doar nu vorbeste la varsta de doi ani (sau chiar mai mult) si prezinta ‚intarziere in dezvoltarea limbajului’, intelege ceea ce spun cei din jur si realizeaza sarcini, coopereaza cu ceilalti, dezvolta relatii sociale armonioase cu adultii si copiii din grupul sau social, se joaca adecvat, si este dezvoltat cognitiv si afectiv conform varstei sale cronologice.
Chiar daca nu numeste persoanele din jur, se duce la ea sau poate arata o anumita persoana, nu denumeste jucariile dar stie care este trenuletul, papusa, mingea etc, recunoaste si arata obiecte in carti, pe pliante, etc.
In autism diagnosticul se pune doar prin observarea si evaluarea comportamentelor copiilor, si de cele mai multe ori acest lucru se intampla intre 18 luni si varsta de 3 ani. Tulburarile de limbaj si comunicare exista la toti copiii cu autism, la care se adauga o scadere in interactiunea sociala si comportamente repetitive, restrictive si repetitive.
Citește aici toate știrile AITA »
Vezi aici toate evenimentele AITA »