1. Copilul nu raspunde cand il strigi pe nume.
2. Nu-ti arata cu degetul ce vrea, ce a vazut, ce l-a surprins.
3. Nu arata obiectele uzuale.
Cont RON:
RO51 BUCU E477 7473 2511 RO01
deschis la Alpha Bank, sucursala Perla
Cont EURO:
RO08 BUCU E477 7473 2511 EU01
ABA implica structurarea unei abilitati pentru a putea fi invatata in pasi mici si recompensarea copilului pentru fiecare pas pe care l-a parcurs corect.
Raspunsurile simple sunt in mod tipic predate la inceput si apoi extinse la nivelul comportamentelor mai complexe, adecvate varstei.
Elevii sunt initial ajutati sa dea raspunsurile corecte, micsorand in acelasi timp sansele de a raspunde gresit.
Mama este de obicei prima care intelege ca dezvoltarea copilului ei nu este tocmai in regula si ajunge la medic pentru a afla care este problema. Dupa ce primeste primul diagnostic, pentru a-l confirma sau infirma merge si cere o a doua parere, o a treia. Atunci cand devine o certitudine ca copilul nu se dezvolta normal, ca are autism, sau intarziere in dezvoltarea psihica, sau intarziere in dezvoltarea limbajului, sau ADHD, ori tulburare din spectrul PDD sau altceva… si ca are nevoie de ajutor suplimentar, incep cautarile in a afla ce tip de ajutor are nevoie copilul.
Cand terapia recomandata este ABA, urmatorul pas este gasirea terapeutilor. Citirea tututror informatiilor disponibile despre afectiunea copilului este la fel de recomandata cum este si gasirea altor familii aflate in aceeasi situatie. Ajutorul, cel putin informational, pe care il poate oferi o familie in aceeasi situatie si care a trecut de mult de faza de inceput a cautarilor poate fi extraordinar de valoros in perioada de cautari.
Exista echipa potrivita pentru fiecare copil si orice parinte cu rabdare si tenacitate si-o gaseste mai devreme sau mai tarziu. Recomandarea noastra este sa analizati atent optiunile, avand in vedere faptaul ca terapia ABA in Romania este neacreditata, specialistii sunt putin, iar cei care sunt (si care pot fi buni cu adevarat) isi pot dovedi doar cu recomadari experienta. Responsabilitatea pentru recuperarea copilului revine deopotriva familiei dar si terapeutilor care vor trebui sa lucreze impreuna pentru copil
Un chestionar ajutator care sa orienteze parintele in legatura cu competentele unui anumit terapeut/coordonator ar putea cuprinde urmatoarele intrebari:
Aceste intrebari pot sa clarifice experienta terapeutului si a coordonatorului, si raspunsurile pot sa ofere informatii pretioase parintilor in legatura cu viitorii lor terapeuti.
Citește aici toate știrile AITA »
Vezi aici toate evenimentele AITA »
![]() |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Politica de confidentialitate si cookies