1. Copilul nu raspunde cand il strigi pe nume.
2. Nu-ti arata cu degetul ce vrea, ce a vazut, ce l-a surprins.
3. Nu arata obiectele uzuale.
Cont RON:
RO51 BUCU E477 7473 2511 RO01
deschis la Alpha Bank, sucursala Perla
Cont EURO:
RO08 BUCU E477 7473 2511 EU01
ABA implica structurarea unei abilitati pentru a putea fi invatata in pasi mici si recompensarea copilului pentru fiecare pas pe care l-a parcurs corect.
Raspunsurile simple sunt in mod tipic predate la inceput si apoi extinse la nivelul comportamentelor mai complexe, adecvate varstei.
Elevii sunt initial ajutati sa dea raspunsurile corecte, micsorand in acelasi timp sansele de a raspunde gresit.
Daca copilului ii este accesibila comunicarea orala dar intampina dificultati in achizitionarea acesteia, este necesara, alaturi de terapia ABA, si terapia logopedica. Aceasta interventie trebuie sa se realizeze timpuriu pentru a evita ulterioarele decalaje ce pot aparea intre varsta cronologica a copilului si varsta limbajului.
Activitatea logopedica cupinde exercitii cu caracter general si exercitii cu caracter specific.
Dintre activitatile cu caracter general amintesc:
Educarea respiratiei si a echilibrului inspir-expir
- gimnastica generala, corporala
- exercitii respiratorii simple
Imbunatatirea miscarii organelor fono-articulatorii
- exercitii speciale pentru muschii obraijlor
- exercitii speciale pentru muschii limbii
- exercitii speciale pentru muschii buzelor
- exercitii speciale pentru muschii maxilarelor
Dezvoltarea muschilor fini ai mainii
Optimizarea coordonarii oculo-motorii in vederea realizarii activitatii de scriere
In ceea ce priveste exercitiile cu caracter specific, acestea variaza in functie de fiecare problema de limbaj in parte si presupun elaborarea unui plan de interventie personalizat si adecvat la particularitatile de dezvoltare ale fiecarui copil .
Conditiile de baza pentru ca un program logopedic sa demareze eficient sunt legate de faptul ca este necesar ca, copilul sa stie sa imite, sa poata sustine contactul vizual si sa poata fi antrenat in activitate pentru scurt timp.
De exemplu, daca avem de-a face cu un sigmatism (adica, copilul nu pronunta corect sunetul „S” ) avem de parcurs urmatorii pasi:
In cazul in care este vorba de o nedezvoltare a limbajului, la toti pasii prezentati mai sus, se adauga si etapa in care se emit izolat vocalele.
Aceste etape sunt necesare independent de varsta cronologica a copilului.
Tot in cadrul activitatii logopedice se urmareste si dezvoltarea abilitatilor de comunicare orala ale copilului prin activitati de genul
Dezvoltarea vocabularului activ si pasiv, a limbajului impresiv si expresiv:
- formarea unui cuvant nou din ultima silaba (sau sunet) a cuvantului precedent (jocul de tip fazan);
- completarea cuvintelor cu prima silaba rostita de logoped;
- gasire de rime;
- povestiri pe diverse teme;
- invatare de poezii, proverbe, ghicitori;
Este important pentru ca procesul de recuperare sa se realizeze cu succes sa existe o buna colaborare intre logoped-terapeut si parinti. Astfel, interventia logopedica inceputa de logoped trebuie sa fie continuata de terapeutul cu care copilul lucreaza in fiecare zi si apoi sustinuta de parinti acasa.
Citește aici toate știrile AITA »
Vezi aici toate evenimentele AITA »
![]() |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Politica de confidentialitate si cookies
Politica de retur