Contact: • • contact@autism-aita.ro
Aici ajutam copiii sa fie din ce in ce mai putin autisti, mai fericiti si mai independenti. AITA se adreseaza copiilor intre 2 si 6 ani.
Cele mai noi pagini din AITA
Abonare newsletter

Zece semne de alarma autism

1. Copilul nu raspunde cand il strigi pe nume.
2. Nu-ti arata cu degetul ce vrea, ce a vazut, ce l-a surprins.
3. Nu arata obiectele uzuale.

Applied Behavior Analysis (ABA)

ABA implica structurarea unei abilitati pentru a putea fi invatata in pasi mici si recompensarea copilului pentru fiecare pas pe care l-a parcurs corect.

Raspunsurile simple sunt in mod tipic predate la inceput si apoi extinse la nivelul comportamentelor mai complexe, adecvate varstei.

Elevii sunt initial ajutati sa dea raspunsurile corecte, micsorand in acelasi timp sansele de a raspunde gresit.

Afla mai multe despre ABA >>>
Ajuta-ne online: preia unul din bannerele AITA pe site-ul sau pe blogul tau!

Asociatia pentru Interventie Terapeutica in Autism - AITA

AITA este membru al GAC (Global Autism Collaboration)

Sponsori si parteneri

Comunitatea 7 pitici

Despre logopedie

Interventia logopedica la copiii cu tulburari pervazive de dezvoltare

Articol preluat din: Terapia tulburarilor de limbaj, Ecaterina Vrasmas, Cornelia Stanica, editura Didactica si Pedagogica, Bucuresti, 1997 

Activitatea logopedica cupinde exercitii cu caracter general si exercitii cu caracter specific.

Dintre activitatile cu caracter general amintesc:

Educarea respiratiei si a echilibrului inspir-expir
- gimnastica generala, corporala
- exercitii respiratorii simple (inspirarea aerului pe nas si expirarea acestuia pe gura, formarea de valuri pe suprafata unei ape prin suflare,aburirea unei oglinzi, suflarea intr-o lumanare aprinsa);


 Imbunatatirea miscarii organelor fono-articulatorii
- exercitii speciale pentru muschii obraijlor (miscari de sugere-umflare a obrajilor),
- exercitii speciale pentru muschii  limbii (scoaterea ritmica a limbii, stergerea dintilor cu limba , pozitionarea limbii peste buza inferioara/superioara),
- exercitii speciale pentru muschii buzelor (tuguierea buzelor, vibrarea buzelor prin imitarea sforaitului, acoperirea alternativ? a unei buze prin cealalt?, framantarea buzelor)
- exercitii speciale pentru muschii maxilarelor ( clantatinul dintilor,miscarea maxilarului inferior stnga dreapta)


 Dezvoltarea muschilor fini ai mainii
- exercitii de gimnastica (imitarea picaturilor de ploaie, strangere si desfacerea succesiva a pumnului,);
- modelaj (lut sau plastelina);
- pictura, desen;


Optimizarea coordonarii oculo-motorii in vederea realizarii activitatii de scriere
- insirarea de margele pe un snur, punerea tintelor pe o plansa dupa un anumit model);
- decupari, lipiri pe un contur dat;

In ceea ce priveste exercitiile cu caracter specific, acestea variaza in functie de fiecare problema de limbaj in parte si presupun elaborarea unui plan de interventie personalizat si adecvat la particularitatile de dezvoltare ale fiecarui copil .

Conditiile de baza pentru ca un program logopedic sa demareze eficient sunt legate de faptul ca este necesar ca, copilul sa stie sa imite, sa poata sustine contactul vizual si sa poata fi antrenat in activitate pentru scurt timp.

De exemplu, daca avem de-a face cu un sigmatism (adica, copilul nu pronunta corect sunetul „S” ) avem de parcurs urmatorii pasi:

  • se emite izolat sunetul urmarind asezarea corecta a aparatului fonoarticulator;
  • se lucreaza  sunetul in silabe simple si in silabe repetate;
  • se lucreaza sunetul alaturi de diftongi;
  • se  lucreaza sunetul, in pozitie initiala, in cuvinte monosilabice;
  • se lucreaza sunetul, in pozitie initiala, in cuvinte bisilabice;
  • se lucreaza sunetul, in pozitie initiala, in cuvinte polisilabice;
  • se  lucreaza sunetul, in pozitie mediana, in cuvinte monsilabice;
  • se  lucreaza sunetul, in pozitie mediana, in cuvinte bisilabice;
  • se  lucreaza sunetul, in pozitie mediana, in cuvinte polisilabice;
  • se lucreaza sunetul, in pozitie, final in cuvinte monosilabice;
  • se lucreaza sunetul, in pozitie, final in cuvinte bisilabice;
  • se lucreaza sunetul, in pozitie, final in cuvinte polisilabice;
  • apoi se lucreaza sunetul in propozitii;
  • se lucreaza sunetul cu perechea lui sonora (Z)

In cazul in care este vorba de o nedezvoltare a limbajului, la toti pasii prezentati mai sus, se adauga si etapa in care se emit izolat vocalele.

Aceste etape sunt necesare independent de varsta cronologica a copilului si se vor parcurge totdeauna pentru ca evolutia sa fie armonioasa.

Tot in cadrul activitatii logopedice se urmareste si dezvoltarea abilitatilor de comunicare orala ale copilului prin activitati de genul

Dezvoltarea vocabularului activ si pasiv, a limbajului impresiv si expresiv:
- formarea unui cuvant nou din ultima silaba (sau sunet) a cuvantului precedent (jocul de tip fazan);
- completarea cuvintelor cu prima silaba rostita de logoped;
- gasire de rime;
- povestiri pe diverse teme;
- invatare de poezii, proverbe, ghicitori;

Este important  pentru ca procesul de recuperare sa se realizeze cu succes sa existe o  buna colaborare intre logoped-terapeut si parinti. Astfel, interventia logopedica inceputa de logoped trebuie sa fie continuata de terapeutul cu care copilul lucreaza in fiecare zi si sustinuta de parinti acasa.

Despre cursurile de logopedie desfasurate in cadrul Asociatiei AITA cititi mai multe detalii aici: http://autismro.wordpress.com/2011/09/07/997/

Citeste mai mult despre logopedie:

Despre logopedie

“Un copil poate oricand sa invete un adult trei lucruri: cum sa fie multumit fara motiv, cum sa nu stea locului niciodata si cum sa cera cu insistenta ceea ce isi doreste” (P. Coeho).

Mergem la logoped

Cel mai frecvent, interventia logopedica este inteleasa ca interventie terapeutica de corectare a tulburarilor de pronuntie. Aceasta deoarece, intr-adevar, dislalia (tulburarea de pronuntie) este cea mai frecventa tulburare de limbaj. Pe langa aceasta insa, exista si alte tulburari ce necesita consultarea unui logoped (ex: tulburarile de ritm, tulburari ale limbajului scris-citit, intarzierea in dezvoltarea limbajului si altele).

Pledoarie pentru logopedie

Recomandam oricarui terapeut care lucreaza ABA sau care lucreaza cu copii cu autism trebuie sa urmeze cursuri de logopedie.

Autism sau probleme de achizitie a limbajului?

In autism diagnosticul se pune doar prin observarea si evaluarea comportamentelor copiilor, si de cele mai multe ori acest lucru se intampla intre 18 luni si varsta de 3 ani. Tulburarile de limbaj si comunicare exista la toti copiii cu autism, la care se adauga o scadere in interactiunea sociala si comportamente repetitive, restrictive si repetitive.

Știri și noutăți de la AITA

Supervizare in psihopedagogia speciala
2017-02-28
ASOCIATIA PENTRU INTERVENTIE TERAPEUTICA IN AUTISM (AITA) organizeaza vineri, ...
Curs de ABA pentru specialisti, la AITA
2017-02-22
Asociatia pentru Intervente Terapeutica in Autism (AITA) organizeaza cursul: Teh...
Un nou Centru al Asociatiei AITA si-a deschis portile pentru copiii cu autism
2017-02-22
Autismul inregistreaza o crestere alarmanta in toate mediile, in toata lumea, e...
Curs gratuit despre autism pentru educatorii de la gradinitele Ciupercuta si King George
2016-05-11
Educatorii de la gradinitele Ciupercuta si King George au beneficiat de un curs...
Cursuri gratuite pentru parintii copiilor cu autism
2015-04-06
Incepand cu luna aprilie Asociatia pentru Interventie Terapeutica in Autism (AI...
Centrul National de Consultanta pentru parintii copiilor cu autism
2015-04-02
Incepand din luna aprilie 2015, Asociatia AITA vine in sprijinul parintilor cop...

Citește aici toate știrile AITA »

Vezi aici toate evenimentele AITA »

Cum gestionez comportamentele nedorite – Online Asociatia pentru Interventie Terapeutica in Autism (AITA) organizeaza cursul ONLINE Cum gestionez comportamentele nedorite ale copiilor cu autism Curs...
Curs gratuit pentru parinti – ONline ONLINE Curs gratuit pentru parintii copiilor cu cerinte educationale speciale! Psih. Daniela Gavankar va invita la un curs online, miercuri dimineata,...
Greseli frecvente in abordarea limbajului – ONLINE Asociatia pentru Interventie Terapeutica in Autism (AITA) va propune un curs ONLINE Greseli frecvente in abordarea limbajului la copilul cu autism Cur...
Dacris - articole de birou si papetarie Royal Computers Paradis Media RCI Leasing
Light Smart
Tara lui Andrei IMD Print Promotion - productie publicitara Imprimeria Arta Grafica  Augsburg
  Bobson Inovative Fan Courier MMK Print Raiffeisen Comunitati Romatsa Bebeart.ro CONPET
HeadPrint

Ideeastil - producator de jaluzele verticale

Politica de confidentialitate si cookies

Politica de retur
Regulile magazinului
Copyright © 2012 autism-aita.ro
Tema grafica realizata de grafica, marketing online, audit, SEO, campanii Bucuresti | Site realizat de web design Bucuresti
Sitemap